| Auteur |
Bericht |
Lange
|
Geplaatst: Vr feb 05, 2010 12:29 Onderwerp: Een veegboom en nog veel meer |
|
|
Op vrijdagochtend ben ik "kinderloos" daar de jongste naar de peuterspeelzaal gaat.
Terwijl er nog meutes moeders praatjes maken over onderwerpen die mij niet interesseren ren ik naar huis.
Mijn vermaak ligt over het bruggetje achter het huis.....
Snel laarzen aan, fototoestel mee en natuurlijk niet te vergeten degene die elke struintocht twee keer zo leuk maakt, Csaba
Als leek roept mijn zoektocht weer heel veel vragen op.
Afdruk van een ree en die andere weet ik dus niet, zou het een mol moeten zijn?
Bekend plaatje in de winter, de reeën vreten de basten aan de onderkant van de struiken weg
Wie had twee jaar geleden kunnen denken dat ik poep stond te fotograferen? Ik niet in ieder geval
Vos... en dan schijn je ook nog te kunnen zeggen aan de kleur of hij goed gegeten heeft de laatste tijd maar dat weet ik dus niet
En ree
In de verte een sprong van vier reeën, zij zien mij, ik zie hun
Mooi, die kontjes
De bomen zijn hier heel beperkt, wel veel struiken. Deze boom staat boven op een heuvel, een prachtige "veegboom".
Kan het nog steeds niet uitstaan dat ik in al die jaren nooit een afgeworpen stang heb gevonden, waar blijven die dingen??
Deze snap ik ook niet helemaal. Allemaal plekken met veel reehaar. Is dit een plek waar ze gerust hebben en door de rui dit allemaal hebben achtergelaten?
Een close-up
En nog één
Altijd fijn om te zien dat er nog meer mensen van de natuur genieten
Groet, |
|
| Naar boven |
|
|
Nestor Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2007 Berichten: 3835 Woonplaats: dejachthut.eu
|
|
| Naar boven |
|
|
Haas
|
Geplaatst: Vr feb 05, 2010 13:22 Onderwerp: |
|
|
| Prachtige foto's! |
|
| Naar boven |
|
|
foxhunter moderator
|
Geplaatst: Vr feb 05, 2010 16:15 Onderwerp: |
|
|
Mooie foto's Lange.
Vraatschade is waarschijnlijk van een haas of konijn.
reeën vreten vaker hoger aan.
Komende week zal ik jullie vraatschade laten zien van konijnen, moet er alleen nog even weer heen voor foto's te maken.
Vr.g. Foxhunter. |
|
| Naar boven |
|
|
Lange
|
Geplaatst: Vr feb 05, 2010 17:56 Onderwerp: |
|
|
Aangezien het dus geen mol is zit ik me ineens te bedenken dat het dan misschien een fret is?
Er is hier wel meer een zoekactie in de wijk geweest van een Freddie die zoek was.
Heb me helemaal suf zitten googelen maar kon geen site vinden waar een afdruk van een fret op stond. Wel gewoon foto's van fretten en het zou zomaar kunnen.
Groet, |
|
| Naar boven |
|
|
Lange
|
Geplaatst: Vr feb 05, 2010 17:58 Onderwerp: |
|
|
| foxhunter schreef: |
Vraatschade is waarschijnlijk van een haas of konijn.
reeën vreten vaker hoger aan. |
Deze is inderdaad vrij laag maar genoeg voorbeelden op hoogten waar een konijn onmogelijk bij kan.
Kijk uit naar je foto's.
Groet, |
|
| Naar boven |
|
|
Tarak
|
Geplaatst: Vr feb 05, 2010 17:58 Onderwerp: |
|
|
| Prachtige foto's! |
|
| Naar boven |
|
|
sweesel
|
Geplaatst: Vr feb 05, 2010 19:05 Onderwerp: |
|
|
Mooie reportage! Als je in de natuur gaat wandelen let je als jager veel meer op de details. goed gezien tijdens je wandeling.  |
|
| Naar boven |
|
|
R2B
|
Geplaatst: Vr feb 05, 2010 19:08 Onderwerp: |
|
|
| Lange schreef: |
Aangezien het dus geen mol is zit ik me ineens te bedenken dat het dan misschien een fret is?
|
Mogelijk. Het is een kleine marterachtige, dus fret, bunzing, wezel, of hermelijn. Welke het precies is kun je aan de opbouw van de prent niet zien, dan moet je de afmetingen, sporing en stapgrootte bekijken. En dan nog weet je het niet zeker, een manlijke wezel is ongeveer net zo groot als een vrouwlijke hermelijn en fretten heb je in alle soorten en maten van formaat wezel tot formaat nerts.
Daar ik ongeveer weet waar de foto's gemaakt zijn ga ik uit van een bunzing  |
|
| Naar boven |
|
|
klaaval
|
|
| Naar boven |
|
|
|