DE JACHTHUT Forum Index DE JACHTHUT
forum van, voor en door jagers

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   
  Doneer!Doneer!    AlbumAlbum     KalenderKalender

Een veegboom en nog veel meer

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    DE JACHTHUT Forum Index -> Waarnemingen in het veld
Auteur Bericht
Lange

BerichtGeplaatst: Vr feb 05, 2010 12:29     Onderwerp: Een veegboom en nog veel meer Reageer met quote

Op vrijdagochtend ben ik "kinderloos" daar de jongste naar de peuterspeelzaal gaat.
Terwijl er nog meutes moeders praatjes maken over onderwerpen die mij niet interesseren ren ik naar huis.
Mijn vermaak ligt over het bruggetje achter het huis.....
Snel laarzen aan, fototoestel mee en natuurlijk niet te vergeten degene die elke struintocht twee keer zo leuk maakt, Csaba Very Happy

Als leek roept mijn zoektocht weer heel veel vragen op.

Afdruk van een ree en die andere weet ik dus niet, zou het een mol moeten zijn?

Bekend plaatje in de winter, de reeën vreten de basten aan de onderkant van de struiken weg

Wie had twee jaar geleden kunnen denken dat ik poep stond te fotograferen? Ik niet in ieder geval Cool
Vos... en dan schijn je ook nog te kunnen zeggen aan de kleur of hij goed gegeten heeft de laatste tijd maar dat weet ik dus niet Rolling Eyes

En ree

In de verte een sprong van vier reeën, zij zien mij, ik zie hun

Mooi, die kontjes Smile

De bomen zijn hier heel beperkt, wel veel struiken. Deze boom staat boven op een heuvel, een prachtige "veegboom".

Kan het nog steeds niet uitstaan dat ik in al die jaren nooit een afgeworpen stang heb gevonden, waar blijven die dingen??

Deze snap ik ook niet helemaal. Allemaal plekken met veel reehaar. Is dit een plek waar ze gerust hebben en door de rui dit allemaal hebben achtergelaten?

Een close-up

En nog één

Altijd fijn om te zien dat er nog meer mensen van de natuur genieten

Groet,
Naar boven
Nestor
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr feb 05, 2010 12:36     Onderwerp: Reageer met quote

De pootafdruk naast die van het ree lijken verdacht veel op deze.

http://www.dejachthut.eu/viewtopic.php?t=4971&highlight=welk+dier

Groet,

Nestor
Naar boven
Haas

BerichtGeplaatst: Vr feb 05, 2010 13:22     Onderwerp: Reageer met quote

Prachtige foto's!
Naar boven
foxhunter
moderator

BerichtGeplaatst: Vr feb 05, 2010 16:15     Onderwerp: Reageer met quote

Mooie foto's Lange.

Vraatschade is waarschijnlijk van een haas of konijn.

reeën vreten vaker hoger aan.

Komende week zal ik jullie vraatschade laten zien van konijnen, moet er alleen nog even weer heen voor foto's te maken.

Vr.g. Foxhunter.
Naar boven
Lange

BerichtGeplaatst: Vr feb 05, 2010 17:56     Onderwerp: Reageer met quote

Nestor schreef:
De pootafdruk naast die van het ree lijken verdacht veel op deze.

http://www.dejachthut.eu/viewtopic.php?t=4971&highlight=welk+dier

Groet,

Nestor

Aangezien het dus geen mol is zit ik me ineens te bedenken dat het dan misschien een fret is?

Er is hier wel meer een zoekactie in de wijk geweest van een Freddie die zoek was.

Heb me helemaal suf zitten googelen maar kon geen site vinden waar een afdruk van een fret op stond. Wel gewoon foto's van fretten en het zou zomaar kunnen.

Groet,
Naar boven
Lange

BerichtGeplaatst: Vr feb 05, 2010 17:58     Onderwerp: Reageer met quote

foxhunter schreef:
Vraatschade is waarschijnlijk van een haas of konijn.
reeën vreten vaker hoger aan.

Deze is inderdaad vrij laag maar genoeg voorbeelden op hoogten waar een konijn onmogelijk bij kan.

Kijk uit naar je foto's.

Groet,
Naar boven
Tarak

BerichtGeplaatst: Vr feb 05, 2010 17:58     Onderwerp: Reageer met quote

Prachtige foto's!
Naar boven
sweesel

BerichtGeplaatst: Vr feb 05, 2010 19:05     Onderwerp: Reageer met quote

Mooie reportage! Als je in de natuur gaat wandelen let je als jager veel meer op de details. goed gezien tijdens je wandeling. Wink
Naar boven
R2B

BerichtGeplaatst: Vr feb 05, 2010 19:08     Onderwerp: Reageer met quote

Lange schreef:

Aangezien het dus geen mol is zit ik me ineens te bedenken dat het dan misschien een fret is?

Mogelijk. Het is een kleine marterachtige, dus fret, bunzing, wezel, of hermelijn. Welke het precies is kun je aan de opbouw van de prent niet zien, dan moet je de afmetingen, sporing en stapgrootte bekijken. En dan nog weet je het niet zeker, een manlijke wezel is ongeveer net zo groot als een vrouwlijke hermelijn en fretten heb je in alle soorten en maten van formaat wezel tot formaat nerts.

Daar ik ongeveer weet waar de foto's gemaakt zijn ga ik uit van een bunzing Very Happy
Naar boven
klaaval

BerichtGeplaatst: Vr feb 05, 2010 19:12     Onderwerp: Reageer met quote

is dit niet de poot afdruk van een fret http://www.northumberlandbadgergroup.org.uk/mambo/images/stories/ferret.bmp
gr klaaval
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    DE JACHTHUT Forum Index -> Waarnemingen in het veld Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Gehost door MessageBoard.nl